8 sierpnia 2017

Włoski sos pomidorowy do słoików na zimę

Pomidory można zaserwować na wiele sposobów.
Dziś mój przepis na klasyczny, włoski sos pomidorowy do makaronu. Wystarczy ugotować makaron i dodać tak przgotowany sos.
Pewnie większość z Was nie raz robiła go na obiad. Ale czy był on naprawdę włoski?
Kremowy i jednocześnie soczyście pomidorowy z bardzo subtelną nutką ziół.
Zimą będzie miło zjeść przetwory, przypominając sobie letnie dni, a poza tym to też szybki sposób na obiad kiedy nie mamy czasu.


Składniki:
  • 2 kg dojrzałych pomidorów
  • oliwa
  • 4 ząbki czosnku
  • kilka gałązek świeżego cząbru
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 łyżeczki cukru
Z podanej porcji uzyskałam 2 słoiki o pojemności 0,5 l

Przygotowanie: 

Najważniejsze, żeby były to pomidory dojrzałe.
Myjemy dokładnie pomidory.
Wkładamy do miski. Na czubku każdego z nich nacinamy nożem krzyżyk.
Zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na 2 min i odcedzamy. 

Następnie zalewamy parę minut zimną wodą, w ten sposób skóra odejdzie prawie sama.
Usuwamy skórę z pomidorów, usuwamy nasiona, kroimy w kostkę(dzięki sparzeniu nie sprawi nam to trudności).
Do rondla wlewamy oliwę, dodajemy rozgniecione ząbki czosnku. Trzeba uważać, aby smażony czosnek nie był smażony długo i na zbyt silnym ogniu. 
Gdy czosnek się zeszkli dodajemy pomidory, doprawiamy solą i pieprzem. 

Gotujemy około 30 minut. Pod koniec gotowania dodajemy cząber. 
Następnie cukier, w ten sposób zostanie usunięta gorycz.
Kiedy sos jest gotowy przekładamy do słoiczków i zakręcamy. Pasteryzujemy jeśli chcemy go dłużej przechowywać i mieć pewność, że się nie zepsuje.

Spodobało się ? Podaj dalej!

Zapraszam do dołączenia mojej grupy facebookowej - Włochy po mojemu ;-)

Zapraszam do polubienia mnie na Facebooku lub google+, dziękuję za odwiedziny :-)

4 komentarze:

  1. O widzisz! A właśnie dostałam od mojej cioci skrzyneczkę pachnących, ekologicznych pomidorków:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się czym w tym przypadku zastąpić cukier, ale chyba może być ksylitol?

    OdpowiedzUsuń
  3. No i pysznie! Też lubię mieć takie zapasy na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam! Świetny pomysł z tym słoikowaniem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Cieszę się, że tu jesteś :-)
Jeszcze bardziej się ucieszę, jeśli zostawiasz ślad po sobie.